020 - 6 800 878

• Banner blog

Reisverslag: een cruise in de Middellandse Zee met Princess Cruises

Deel 2 - van Katakolon naar Santorini

Na een hele gezellige avond aan boord van de Ruby Princess met goed eten en goed gezelschap komt ons schip de volgende morgen aan in Katakolon, Griekenland.

Fotos van Middellandse Zee cruise met Princess Cruises

Dit vriendelijke dorpje bestaat uit twee winkelstraten en een kade met typisch Griekse taverna's. Maar het is ook de uitvalbasis voor excursies naar de ruïnes van Olympia waar je overblijfselen van tempels uit 600 voor Christus kunt zien. En dus springen we in de lokale trein naar Olympia en dwalen we op eigen houtje tussen de indrukwekkende ruïnes. 's Middags eten we een hapje aan de waterkant met uitzicht op ons schip voordat het tijd wordt om weer in te schepen voor de vaart naar Athene.

Ik ben al vaker in Athene geweest en alhoewel de havenstad Piraeus de toerist niet echt veel te bieden heeft besluit ik daar eens rond te gaan lopen. Ik krijg geen genoeg van de bedrijvige haven waar ferries af en aan varen; het beste uitzicht op dit ferry-walhalla is toch vanaf het achterdek van de Ruby Princess. Natuurlijk met een koel drankje onder handbereik. Ik heb het idee dat ik het schip voor mij alleen heb; heerlijk is dat.

Na het bezoek aan Piraeus zou Ruby Princess volgens schema rond middernacht in Mykonos aan moeten komen. Wij verheugen ons om het fameuze nachtleven daar te ontdekken, maar de kapitein roept na vertrek uit Piraeus om dat harde wind het aanlopen van Mykonos onmogelijk maakt. Bij het licht van de ondergaande zon bestellen we room service op ons balkon en blijven we hopen dat de wind afneemt zodat we de volgende morgen alsnog in Mykonos aan land kunnen gaan. Gelukkig lukt het. De kapitein positioneert de Ruby Princess met "de kop in de wind" en besluit voor anker te gaan. Met tenderboten gaan we aan wal. Mijn verslag van een dag op Mykonos is hier te lezen.

Fotos van Middellandse Zee cruise met Princess Cruises

De havens volgen elkaar in rap tempo op tijdens deze cruise. We bezoeken Kusadasi, waar de Ruby Princess aanmeert in het centrum van het stadje. Ik maak hier een mooie wandeling langs de kust en breng de middag in alle rust door bij het zwembad op de Ruby Princess. 's Avonds eten we weer overheerlijk in het restaurant, dansen we buiten op het dek tijdens een zeer geslaagde "Deck Party" met live band en kijken we als afsluiting nog een film onder de sterrenhemel. Princess was een van de eerste cruisemaatschappijen die buiten films vertoont op een enorm scherm en het is absoluut bijzonder om liggend in een comfortabele dekstoel te kunnen genieten van een goede film.

Onze laatste Griekse aanloophaven is het eiland Santorini. We zijn hier eerder geweest en weten dus dat het vooral in de zomer heel erg druk kan worden in de kleine straatjes van het hoofdstadje Thera. Maar Santorini is té mooi om niet te bezoeken, dus smeden we een plan. Om 07.00 uur melden we ons als allereerste in het restaurant voor een "tender ticket", een genummerd toegangskaartje voor de bootdienst naar de vaste wal. Om half acht zijn we er en het is fantastisch om Thera wakker te zien worden. Met een lokale bus rijden we naar Oia, het schilderachtige stadje dat op een rots lijkt te balanceren. Het is hier nog heerlijk rustig en we verkennen het plaatsje op ons gemak. Als we de tourbussen en toeristengroepen zien aankomen springen wij weer in de bus terug naar Thera.

Met een "Santorini Sunset Party" nemen we afscheid van Griekenland. Het hele achterdek van de Ruby Princess is omgetoverd tot openluchtrestaurant en de sfeer is fantastisch. De kapitein laat ons cruiseschip zelfs een ererondje varen zodat we allemaal kunnen genieten van de prachtige zonsondergang. We sluiten de avond af in het enorme Princess Theater waar we een zeer professionele Broadway show zien.

Klik hier voor deel 3 van dit reisverslag

Klik hier voor deel 1 van dit reisverslag

Princess Cruises biedt reizen aan op grote, indrukwekkende schepen met veel faciliteiten voor jong en oud naar bestemmingen over de hele wereld. De rederij staat bekend om haar innovatieve vaarschema's en haar goede prijs/kwaliteit verhouding.

Bij VCK Cruises bent u aan het juiste adres voor alle cruises van Princess Cruises, altijd tegen het scherpste tarief. Bel ons op 020-6800878 voor persoonlijk advies, mail ons of klik hier voor onze unieke speciale aanbiedingen van Princess Cruises.

Foto's © VCK Cruises

Over de auteur

Bart de Boer

Bart is de General Manager van VCK Cruises en tevens een groot cruisefanaat. Sinds zijn jeugd vaart Bart tijdens vakanties de wereld over, wat hem een encyclopedische kennis van de cruisewereld heeft opgeleverd.

KIES ZELF UW CRUISEVAKANTIE

Waar wilt u heen?

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte van onze mooiste aanbiedingen en schrijf u nu in op onze nieuwsbrief:

Ik ben op de hoogte van de voorwaarden van verwerking van mijn persoonsgegevens en geef VCK Cruises toestemming om mijn gegevens te verwerken (meer info).
Ik ontvang graag ook andere aanbiedingen per post

Bestel Zeezicht Magazine

Zeezicht is het nieuwe 44 pagina's tellende inspiratie magazine van de experts van VCK Cruises. Vol reisverhalen, foto's en tips. Vraag het magazine én onze mooiste aanbiedingen vandaag nog aan!